Fashion House Outlet Centre, operat de Fashion House Group, a fost deschis în 2008 în parcul de retail West Park, dezvoltat de grupul belgian Liebrecht&Wood. Din 2010, Fashion House Group este parte a Liebrecht&Wood.
„Centrul are 53 de chiriași, incluzând branduri precum Adidas, Puma, Levi”s, Diesel, Gatta sau Tom Tailor. În plus, putem să anunțăm că din noiembrie, Fashion House Outlet Centre Bucharest va găzdui un magazin outlet Guess, primul de acest gen al brandului american din România”, a arătat O”Reilly.
Centrul are în total 20.000 de metri pătrați suprafață închiriabilă și a atras o investiție de 60 de milioane de euro.
„În prezent sunt 11 spații goale în parc, dar adăugăm tot timpul noi chiriași. În ultimele 12 luni am semnat 6 noi contracte, iar ceea ce este important, este că vedem un număr mai mare de retaileri interesați să deschidă magazine în centre de tip outlet în acest an. După câțiva ani de încetinire economică, retailerii în România sunt interesați acum de expansiune, căutând noi căi de a-și crește businessul, utilizând ca mijloace un centru de outlet, pentru a vinde stocurile rămase din sezoanele anterioare”, a adăugat reprezentantul Fashion House Group.
Întrebat despre veniturile din chirii înregistrate din închirierea Fashion House Outlet Centre, singurul proiect de acest tip din România, O’Reilly a menționat că acestea depind de doi factori, respectiv de chiria minimă agreată cu chiriașii și chiria procentuală, respectiv procent din vânzări.
„În ceea ce privește chiria minimă, creșterea este în linie cu creșterea economică a României, de 2-3%. Cea mai mare creștere a veniturilor din chirii vine însă din chiria procentuală din vânzări. În acest caz creșterea a fost de 12% anul trecut, în principal prin investiții în marketing și promovare”, a explicat el.
Grupul belgian Liebrecht&Wood mai deține 42 de hectare de teren în zona de Este a Bucureștiului, în Cernica, unde intenționează să dezvolte un parc de retail, inclusiv un centru de tip outlet.
„Ne focusăm pe proiectul pe care îl avem în prezent în București și de asemenea deținem 42 de hectare de teren în zona de est a Bucureștiului, Cernica Park. În prezent, dezvoltăm acest teren cu drumuri, electricitate și canalizare și planul nostru este să începem în a doua parte a anlui viitor dezvoltarea proiectului, compus din Retail Park Fashion House și dintr-o componentă de petrecere a timpului liber. Discuțiile cu retailerii din Fashion House Bucharest West Park cu privire la al doilea centru de tip outlet în partea de sud a Bucureștiului sunt pozitive”, a afirmat O’Reilly.
Centrul de la Cernica ar urma să aibă 17.500 metri pătrați, 93 de magazine și 1.400 de locuri de parcare, terenul fiind amplasat chiar lângă autostrada București-Constanța.
În opinia sa, România este un loc excelent pentru investiții, însă consideră că publicul din România nu cunoaște foarte bine diferențele dintre retailul de tip outlet și cel tradițional.
„Fashion House Outlet Centre din Bucureștia fost primul nostru proiect din afara Poloniei și primul localizat într-un parc de retail, ceea ce nu este un lucru comun pentru centrele de tip outlet. Chiar dacă suntem mulțumiți de rezultatele de până acum, credem că există loc pentru îmbunătățire. Din perspectiva noastră, educarea pieței în materie de outlet-uri rămâne încă una dintre cele mai mari provocări, deoarece centrele de acest tip diferă față de centrele comerciale tradiționale din mai multe puncte de vedere”, a explicat reprezentantul operatorului de centre de tip outlet.
În ceea ce piața de retail și rezultatele retailerilor din centrul din București, acesta spune că sectorul își revine, după o perioadă mai grea în anii anteriori.
„Așa cum am văzut și în alte țări, sectorul centrelor de tip outlet este anticiclic, ceea ce înseamnă că în perioade de incertitudine la nivelul economiei, consumatorii caută cea mai bună valoare. Ca rezultat, majoritatea chiriașilor noștri au raportat în acest an creșteri ale vânzărilor, majoritatea cu două cifre. Câțiva dintre chiriașii noștri, în schimb, care au suferit din cauza reducerii investițiilor în stocuri față de anii trecuți, nu au ajuns la aceleași rezultate ca restul retailerilor”, a mai spus O”Reilly.
Fashion House Group deține proiecte totalizând 86.400 de metri pătrați în Polonia, România și Rusia, în timp ce proiectele în dezvoltare sau în plan, cumulează peste 50.000 metri pătrați.